Δευτέρα 8 Φεβρουαρίου 2021
Ενα ξεχωριστά συμβολικό δώρο
Ξεκίνημα νέας εβδομάδας με μια υπέροχη κίνηση από μαθήτρια της Δ τάξης του σχολείου μας, που μου έφτιαξε τη διάθεση και με γέμισε θετική διάθεση και αισιοδοξία. Η αγαπημένη μου Σωτηρία Φουντουλακη , έφτιαξε ένα καταπληκτικό πίνακα, έβαλε όλο το μεράκι και το ταλέντο της και μου τον πρόσφερε , για να κοσμήσει το γραφείο μου. Η χαρά μου μεγάλη, η ομορφιά του πίνακα ιδιαίτερη και η κίνηση της προσφοράς και αποδοχής, ακόμα πιο σημαντική. Η Σωτηρία είναι ένα ταλαντούχο έξυπνο παιδί, με πλούσιο συναισθηματικό κόσμο και πιστεύω ότι έχει όλα τα εφόδια για να γίνει μια διάσημη ζωγράφος ,στο μέλλον. Μακάρι να είναι καλότυχη και ευτυχισμένη, να καταφέρνει να εκπληρώνει τα όνειρα της και να καμαρώνουμε, γονείς και εκπαιδευτικοί τις επιτυχίες της.
Κυριακή 7 Φεβρουαρίου 2021
Τα τριτάκια μας με την καθοδήγηση των δασκάλων τους δημιουργούν
Οι μαθητές-τριες της Γ τάξης του σχολείου μας ασχολήθηκαν με τις Αλκυονίδες ημέρες και στη συνέχεια έφτιαξαν και τις καταπληκτικές Αλκυόνες τους, ως προέκταση του πρότζεκτ.
Γνωστή ως η περίοδος των λεγόμενων Αλκυονίδων Ημερών είναι η περίοδος που γίνεται διάλειμμα θερμών ημερών, στην καρδιά του χειμώνα, κοντά στις γιορτές των Χριστουγέννων.
Εκτός από τη μυθολογία που τις καλύπτει, η επιστημονική τους εξήγηση σχετίζεται με την γεωγραφική θέση της χώρας.
«Η παράδοση μπορεί να λέει ότι οι Αλκυονίδες είναι κάποιες ημέρες που χρειάζεται η αλκυών, ένα πουλί για να μπορέσει να γεννήσει και να κλωσήσει τα αυγά της, αλλά στην ουσία πρόκειται για κάτι τελείως φυσιολογικό καθώς σαν χώρα είμαστε πολύ νότια σε σχέση με τις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης στην νοτιοανατολική Μεσόγειο και μέσα στο χειμώνα υπάρχουν κάποια διαστήματα καλοκαιρίας, μικρά ή μεγάλα δεν έχει σημασία. Λόγω του συσχετισμού με την κλιματική αλλαγή θεωρούμε ή μερικές φορές έτσι περίπου γίνεται να είναι πολύ μεγάλα αυτά τα διαστήματα που έχουμε ανομβρία, άρα γενικά καλό καιρό», εξηγεί μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο διευθυντής Προγνώσεων της Εθνικής Μετεωρολογικής Υπηρεσίας Αντώνης Λάλος και προσθέτει: «Θεωρούμε τρεις-τέσσερις ημέρες μαζεμένες που χαρακτηρίζονται από ηλιοφάνεια, από διαφορά θερμοκρασίας την ημέρα από την νύχτα με ένα εύρος που φτάνει τους 20 έως 25 βαθμούς Κελσίου.
Ας ευχηθούμε από καρδιάς να κρατήσουν περισσότερο, μήπως έτσι νικήσουμε τον covid-19 και δεν κλείσουμε πάλι τα σχολεία
Παρασκευή 5 Φεβρουαρίου 2021
Έτοιμο το ημερολόγιο που ετοίμασε ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων
Μοιράστηκαν σήμερα τα ημερολόγια που ετοίμασε ο δραστήριος Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων στους μαθητές μας, για το Ημερολογιακό Έτος 2021.Ο χρόνος προετοιμασίας αρκετά σύντομος, λόγω covid-19 και με όλα τα απαραίτητα μέτρα προφύλαξης, αλλά θα έχει να θυμίζει στα παιδιά και τις δύσκολες ημέρες που βίωσαν και δυστυχώς συνεχίζουμε να βιώνουμε όλοι μας. Ευχαριστούμε θερμά τον γονέα- φωτογράφο μαθητριών της Α τάξης του σχολείου μας, κ. Ζαχαρη Ανδρεαδακη, για την άμεση αποδοχή της πρότασης ,την αφιλοκερδώς επαγγελματική φωτογράφιση και το υπέροχο αποτέλεσμα της δουλειάς του. Επίσης ευχαριστούμε και την εικαστικό μας κ. Λαμπρινή Μποβιατσου, που αφιέρωσε χρόνο με τους μαθητές της για να επιμεληθούν τα πλαίσια των σελίδων Οι συλλογικές οργανωμένες προσπάθειες, φέρνουν μόνο θετικά αποτελέσματα. Ελπίζουμε και ευχόμαστε στο επόμενο ημερολόγιο να φαίνονται, χωρίς μάσκες,τα χαριτωμένα προσωπακια των μαθητών μας .
Υποδειγματική λειτουργία του Τ. Υ
Όταν ο / η εκπαιδευτικός έχει όρεξη και μεράκι γίνονται μικρά θαύματα στην μαθησιακή διαδικασία. Νέα παιδιά, ως αναπληρωτές τοποθετούνται σε σημαντικές θέσεις στα σχολεία μας και κάνουν ότι μπορούν για να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των μαθητών τους, ώστε να έχουν τα καλύτερα δυνατά μαθησιακα αποτελέσματα. Ο λόγος στο σημερινό δημοσίευσα η αναπληρώτρια τοποθετημένη εκπαιδευτικός, υπεύθυνη λειτουργίας της Τ. Υ ,ΖΕΠ. Η Βασιλικουλα μας πήρε ένα μικρό δωματιακι, το διαμόρφωσε και το έκανε ελκυστικό και λειτουργικό, που με χαρά πηγαίνουν τα παιδιά και συμμετέχουν σε εξατομικευμένη εργασία, μέσα από εφευρετικες, ελκυστικές κατασκευές και ασκήσεις.. Πόσο υπερήφανοι αισθανόμαστε όλοι μας, για τους νέους συναδέλφους, που οπλίζουν τους συλλόγους διδασκόντων με δύναμη, χαρά και αισιοδοξία
Πέμπτη 4 Φεβρουαρίου 2021
ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΑΘΛΗΤΙΚΗ-ΨΥΧΑΓΩΓΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ Ευκαιρία για συν-άσκηση!!!
Η άσκηση είναι ακόμη πιο σημαντική για τη σωματική και ψυχική μας υγεία στη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού.
Ο ΠΟΥ συνέστησε όλα τα παιδιά και οι έφηβοι να έχουν κατά μέσο όρο καθημερινά μία ώρα σωματικής άσκησης περιορίζοντας τις ώρες που περνούν μπροστά από τις οθόνες και οι ενήλικοι να κάνουν κάθε εβδομάδα τουλάχιστον 150 λεπτά άσκησης.
«Αν δεν παραμείνουμε ενεργοί, κινδυνεύουμε να δημιουργήσουμε μια άλλη πανδημία κακής υγείας, ως αποτέλεσμα της καθιστικής ζωής», τόνισε ο Ρούντιγκερ Κρεχ υπεύθυνος για την προώθηση της υγείας στον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας.
ΜΑΖΙ με την οικογένεια περπατάμε για τη σωματική και ψυχική μας υγεία. Κρατήστε τη στιγμή!!!
Ευχαριστούμε για τη συνεργασία.
Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων
ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤ ΤΑΞΗΣ ΑΠΟ ΙΚΥ
Ήρθαν τα δωράκια από το ΙΚΥ για τους μαθητές-τριες της Στ' τάξης του σχολείου μας,με την ολοκλήρωση του Ευρωπαϊκού Προγράμματος, Roles Model, όπου διαπραγματευτήκαμε την ψυχική ανθεκτικότητα μέσα από ένα υπέροχο Άνθρωπο- Μοντέλο. Και επειδή ο Κώστας Κωστιδης, το μοντέλο μας , αγαπήθηκε από όλους μας πάρα πολύ , μας συγκίνησε, μας δίδαξε και μας δυνάμωσε, θα είναι και ο πρωταγωνιστής μας στο ντοκυμαντέρ που θα δουλέψουν οι εκπαιδευτικοί της Στ τάξης με τους μαθητές τους, στα πλαίσια του εκπαιδευτικού προγράμματος, cine mathimata, του Chania Film Festival και την υπέροχη αποτελεσματική ομάδα του κ Ματθαίου Φραντζεσκακη. Καλή μας επιτυχία!!
H ΣΧΟΛΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΙ ΚΑΙ ΒΟΗΘΑ ΤΟ ΕΡΓΟ ΜΑΣ
Αξιότιμοι γονείς και κηδεμόνες,
Σας ενημερώνουμε ότι από τον Ιανουάριο 2021 τοποθετήθηκε από το ΥΠ.Π.Ε.Θ. ως Σχολική Ψυχολόγος (Κλάδος ΠΕ 23) στο σχολείο μας η κ. Σταυρούλα Χαρτάλου, η οποία θα συνεργάζεται με το προσωπικό και τους μαθητές του σχολείου κάθε Τετάρτη.
Η Σχολική Ψυχολόγος έχει ρόλο υποστηρικτικό και συμβουλευτικό προς τους ίδιους τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τις οικογένειες των μαθητών με σκοπό την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση τους σε θέματα που άπτονται του αντικειμένου της Ψυχολογίας.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το ΦΕΚ Β’ 3032/04.09.2017, οι κυριότερες αρμοδιότητες του σχολικού ψυχολόγου ορίζονται ως εξής:
Εργάζεται σε ομαδικό και ατομικό επίπεδο, με μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς, ανάλογα με τις ψυχολογικές ανάγκες που προκύπτουν, όταν κρίνεται απαραίτητο.
Αναλαμβάνει να αξιολογήσει τους μαθητές που χρειάζονται ψυχολογική υποστήριξη με τη χρήση επιστημονικών μεθόδων της ψυχολογίας (π.χ. παρατήρηση, κλινική συνέντευξη, εγκεκριμένα ψυχομετρικά εργαλεία κ.α.) με σκοπό την ολοκληρωμένη ψυχολογική εκτίμηση των αναγκών και της προσωπικότητας των μαθητών.
Συνεργάζεται με το εκπαιδευτικό προσωπικό ως προς την αξιολόγηση των μαθητών που πρόκειται να μεταβούν στην επόμενη βαθμίδα εκπαίδευσης (π.χ. από το Δημοτικό προς το Γυμνάσιο) με σκοπό την ομαλή προσαρμογή τους.
Συνεργάζεται με το διευθυντή και το προσωπικό του σχολείου σχετικά με τον προγραμματισμό και την παροχή υποστηρικτικού έργου και διαμορφώνει προγράμματα με βάση τις σχολικές ανάγκες.
Τηρώντας το επαγγελματικό απόρρητο του ψυχολόγου σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο του σχολείου, αναλαμβάνει την υποστήριξη και συμβουλευτική διαδικασία σε ατομικό ή ομαδικό επίπεδο. Για τους μαθητές απαιτείται έγγραφη συγκατάθεση (Συμπλήρωση σχετικής Αίτησης-Δήλωσης) από τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών. Οι μαθητές που δέχονται ψυχοθεραπευτική παρέμβαση εκτός σχολείου, δεν μπορούν παράλληλα να παρακολουθούνται από το σχολικό ψυχολόγο. Ωστόσο, ο σχολικός ψυχολόγος επικοινωνεί, σε συνεργασία με το Διευθυντή, με τον ιδιώτη επαγγελματία ή την υπηρεσία που παρέχει την ψυχοθεραπευτική παρέμβαση με σκοπό την καλύτερη διαχείριση των ψυχολογικών αναγκών των μαθητών.
Παρέχει, εντός του σχολικού περιβάλλοντος και του εργασιακού του ωραρίου, ψυχολογική και συμβουλευτική υποστήριξη: α. προς τις οικογένειες των μαθητών σε ατομική ή ομαδική βάση σχετικά με ζητήματα, όπως την εκπαίδευση για τις σχέσεις γονέων – παιδιού και την διαχείριση δυσλειτουργικών συμπεριφορών στο σπίτι, τη συναισθηματική στήριξη σε θέματα οικογένειας, την καθοδήγηση για την ανάγκη επιπρόσθετων παρεμβάσεων (π.χ.ιατρικών, ψυχοθεραπευτικών κ.α.) καθώς και μεθόδων αποκατάστασης και β. προς το εκπαιδευτικό προσωπικό σχετικά με την επίλυση προβλημάτων των μαθητών και των οικογενειών τους και συμμετέχει στο σχεδιασμό του προγράμματος δραστηριοτήτων των μαθητών, αν κριθεί απαραίτητο.
Ενημερώνει τους φακέλους των μαθητών, συντάσσοντας σχετικές ψυχολογικές εκθέσεις των μαθητών, οι οποίες αποστέλλονται διά της διεύθυνσης του σχολείου με εμπιστευτικό πρωτόκολλο, μετά από γραπτό αίτημα από τους γονείς/κηδεμόνες ή αρμοδίους σύμφωνα με το νόμο υπηρεσιών.
Σχεδιάζει και εφαρμόζει ατομικά ή ομαδικά προγράμματα σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς με σκοπό την προαγωγή της ψυχικής υγείας και την πρόληψη δυσλειτουργικών συμπεριφορών (π.χ. ενίσχυση της αυτοεκτίμησης, της αποδοχής στη διαφορετικότητα, την διαχείριση των συναισθημάτων, την επίλυση των συγκρούσεων κ.α.).
Προάγει στα πλαίσια της διεπιστημονικής συνεργασίας την πρόληψη, ενημέρωση και ευαισθητοποίηση όλων των εμπλεκομένων στη σχολική διαδικασία.
Συνεργάζεται: α. με φορείς που παρέχουν ψυχολογικές και κοινωνικές υπηρεσίες (π.χ. κέντρο ψυχικής υγείας, ιατροπαιδαγωγικές υπηρεσίες, κέντρο εκπαιδευτικής και συμβουλευτικής υποστήριξης- Κ.Ε.Σ.Υ.) με σκοπό τη διασύνδεση των υπηρεσιών με τη σχολική μονάδα, β. με τους υπεύθυνους παιδαγωγικής καθοδήγησης και συμβουλευτικής υποστήριξης των σχολικών μονάδων και αναλαμβάνει τη διοργάνωση κοινών δράσεων με άλλες σχολικές μονάδες και γ. με το προσωπικό της σχολικής μονάδας στο σχεδιασμό και εφαρμογή προγραμμάτων συνεκπαίδευσης με άλλες σχολικές μονάδες.
Τα κυριότερα ειδικότερα καθήκοντα του Σχολικού Ψυχολόγου, σύμφωνα με το ΦΕΚ Β’ 4716/26.10.2020, στο Πλαίσιο της Πράξης: «Υποστήριξη Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Γενικής Εκπαίδευσης από Ψυχολόγους και Κοινωνικούς Λειτουργούς» με σκοπό την αντιμετώπιση των συνεπειών του COVID-19 περιλαμβάνουν:
Α. τον σχεδιασμό και υλοποίηση σχεδίων δράσης με σκοπό την αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών για την ύπαρξη ενός ασφαλούς σχολικού περιβάλλοντος, τηρώντας την προβλεπόμενη προστασία προσωπικών δεδομένων των μαθητών και εκπαιδευτικών.
Β. την παροχή ψυχοκοινωνικής υποστήριξης, ενημέρωσης και συμβουλευτικής καθοδήγησης με σκοπό την ψυχική ενδυνάμωση των μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων/κηδεμόνων, σε ατομικό ή ομαδικό επίπεδο, και την απόκτηση δεξιοτήτων για πιο αποτελεσματική διαχείριση των κρίσιμων και απρόβλεπτων καταστάσεων και την διαφύλαξη της δημόσιας υγείας και την προστασία της σχολικής κοινότητας και της κοινωνίας.
Γ. τον σχεδιασμό και υλοποίησης προγραμμάτων πρόληψης και προαγωγής της σωματικής, ψυχοσυναισθηματικής υγείας και προστασίας των μαθητών σε συνεργασία με τους υπεύθυνους παιδαγωγικής καθοδήγησης και συμβουλευτικής υποστήριξης των σχολικών μονάδων και τους αρμόδιους φορείς.
Η ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ Σας ενημερώνουμε ότι η νέα ιστοσελίδα του σχολείου μας είναι η παρακάτω: https://11dimchan.blogspot.com/ ...

-
ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ Σας ενημερώνουμε ότι η νέα ιστοσελίδα του σχολείου μας είναι η παρακάτω: https://11dimchan.blogspot.com/ ...
-
ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΑ ΜΕΡΗ🌲🌳🌿🍀🌴🌻🌼🍃🍑🍒🌱 ΜΕ ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΑ ΠΑΙΔΙΑ👦👧👸💕👏! 😀👍ΠΕΡΑΣΑΜΕ ΜΙΚΡΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΑ! 😃👍ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΠΑΛΙ Π...
-
ΔΕΥΤΕΡΑ ΒΡΑΔΥ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΟΛΑ ΕΤΟΙΜΑ ΓΙΑ ΤΗ ΓΙΟΡΤΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΑΣ! Η ΑΙΘΟΥΣΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ ΚΑΤΑΜΕΣΤΗ! ΠΡΟΣΚΕΚΛΗΜΕΝΟΙ ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ, ΦΙ...