Πέμπτη 4 Φεβρουαρίου 2021

H ΣΧΟΛΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΙ ΚΑΙ ΒΟΗΘΑ ΤΟ ΕΡΓΟ ΜΑΣ

 Αξιότιμοι γονείς και κηδεμόνες,

Σας ενημερώνουμε ότι από τον Ιανουάριο 2021 τοποθετήθηκε από το ΥΠ.Π.Ε.Θ. ως Σχολική Ψυχολόγος (Κλάδος ΠΕ 23) στο σχολείο μας η κ. Σταυρούλα Χαρτάλου, η οποία θα συνεργάζεται με το προσωπικό και τους μαθητές του σχολείου κάθε Τετάρτη.   

Η Σχολική Ψυχολόγος έχει ρόλο υποστηρικτικό και συμβουλευτικό προς τους ίδιους τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τις οικογένειες των μαθητών με σκοπό την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση  τους σε θέματα που άπτονται του αντικειμένου της Ψυχολογίας. 

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το ΦΕΚ Β’ 3032/04.09.2017, οι κυριότερες αρμοδιότητες του σχολικού ψυχολόγου ορίζονται ως εξής: 

  1. Εργάζεται σε ομαδικό και ατομικό επίπεδο, με μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς, ανάλογα με τις ψυχολογικές ανάγκες που προκύπτουν, όταν κρίνεται απαραίτητο.

  2. Αναλαμβάνει να αξιολογήσει τους μαθητές που χρειάζονται ψυχολογική υποστήριξη με τη χρήση επιστημονικών μεθόδων της ψυχολογίας (π.χ. παρατήρηση, κλινική συνέντευξη, εγκεκριμένα ψυχομετρικά εργαλεία κ.α.) με σκοπό την ολοκληρωμένη ψυχολογική εκτίμηση των αναγκών και της προσωπικότητας των μαθητών.

  3. Συνεργάζεται με το εκπαιδευτικό προσωπικό ως προς την αξιολόγηση των μαθητών που πρόκειται να μεταβούν στην επόμενη βαθμίδα εκπαίδευσης (π.χ. από το Δημοτικό προς το Γυμνάσιο) με σκοπό την ομαλή προσαρμογή τους.

  4. Συνεργάζεται με το διευθυντή και το προσωπικό του σχολείου σχετικά με τον προγραμματισμό και την παροχή υποστηρικτικού έργου και διαμορφώνει προγράμματα με βάση τις σχολικές ανάγκες.

  5. Τηρώντας το επαγγελματικό απόρρητο του ψυχολόγου σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο του σχολείου, αναλαμβάνει την υποστήριξη και συμβουλευτική διαδικασία σε ατομικό ή ομαδικό επίπεδο. Για τους μαθητές απαιτείται έγγραφη συγκατάθεση (Συμπλήρωση σχετικής Αίτησης-Δήλωσης) από τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών. Οι μαθητές που δέχονται ψυχοθεραπευτική παρέμβαση εκτός σχολείου, δεν μπορούν παράλληλα να παρακολουθούνται από το σχολικό ψυχολόγο. Ωστόσο, ο σχολικός ψυχολόγος επικοινωνεί, σε συνεργασία με το Διευθυντή, με τον ιδιώτη επαγγελματία ή την υπηρεσία που παρέχει την ψυχοθεραπευτική παρέμβαση με σκοπό την καλύτερη διαχείριση των ψυχολογικών αναγκών των μαθητών.

  6. Παρέχει, εντός του σχολικού περιβάλλοντος και του εργασιακού του ωραρίου, ψυχολογική και συμβουλευτική υποστήριξη: α. προς τις οικογένειες των μαθητών σε ατομική ή ομαδική βάση σχετικά με ζητήματα, όπως την εκπαίδευση για τις σχέσεις γονέων – παιδιού και την διαχείριση δυσλειτουργικών συμπεριφορών στο σπίτι, τη συναισθηματική στήριξη σε θέματα οικογένειας, την καθοδήγηση για την ανάγκη επιπρόσθετων παρεμβάσεων (π.χ.ιατρικών, ψυχοθεραπευτικών κ.α.) καθώς και μεθόδων αποκατάστασης και β. προς το εκπαιδευτικό προσωπικό σχετικά με την επίλυση προβλημάτων των μαθητών και των οικογενειών τους και συμμετέχει στο σχεδιασμό του προγράμματος δραστηριοτήτων των μαθητών, αν κριθεί απαραίτητο.

  7. Ενημερώνει τους φακέλους των μαθητών, συντάσσοντας σχετικές ψυχολογικές εκθέσεις των μαθητών, οι οποίες αποστέλλονται διά της διεύθυνσης του σχολείου με εμπιστευτικό πρωτόκολλο, μετά από γραπτό αίτημα από τους γονείς/κηδεμόνες ή αρμοδίους σύμφωνα με το νόμο υπηρεσιών.  

  8. Σχεδιάζει και εφαρμόζει ατομικά ή ομαδικά προγράμματα σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς με σκοπό την προαγωγή της ψυχικής υγείας και την πρόληψη δυσλειτουργικών συμπεριφορών (π.χ. ενίσχυση της αυτοεκτίμησης, της αποδοχής στη διαφορετικότητα, την διαχείριση των συναισθημάτων, την επίλυση των συγκρούσεων κ.α.).

  9. Προάγει στα πλαίσια της διεπιστημονικής συνεργασίας την πρόληψη, ενημέρωση και ευαισθητοποίηση όλων των εμπλεκομένων στη σχολική διαδικασία.

  10. Συνεργάζεται: α.  με φορείς που παρέχουν ψυχολογικές και κοινωνικές υπηρεσίες (π.χ. κέντρο ψυχικής υγείας, ιατροπαιδαγωγικές υπηρεσίες, κέντρο εκπαιδευτικής και συμβουλευτικής υποστήριξης- Κ.Ε.Σ.Υ.) με σκοπό τη διασύνδεση των υπηρεσιών με τη σχολική μονάδα, β. με τους υπεύθυνους παιδαγωγικής καθοδήγησης και συμβουλευτικής υποστήριξης των σχολικών μονάδων και αναλαμβάνει τη διοργάνωση κοινών δράσεων με άλλες σχολικές μονάδες και γ. με το προσωπικό της σχολικής μονάδας στο σχεδιασμό και εφαρμογή προγραμμάτων συνεκπαίδευσης με άλλες σχολικές μονάδες.

Τα κυριότερα ειδικότερα καθήκοντα του Σχολικού Ψυχολόγου, σύμφωνα με το ΦΕΚ Β’ 4716/26.10.2020, στο Πλαίσιο της Πράξης: «Υποστήριξη Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Γενικής Εκπαίδευσης από Ψυχολόγους και Κοινωνικούς Λειτουργούς» με σκοπό την αντιμετώπιση των συνεπειών του COVID-19 περιλαμβάνουν:

Α. τον σχεδιασμό και υλοποίηση σχεδίων δράσης με σκοπό την αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών για την ύπαρξη ενός ασφαλούς σχολικού περιβάλλοντος, τηρώντας την προβλεπόμενη προστασία προσωπικών δεδομένων των μαθητών και εκπαιδευτικών.

Β. την παροχή ψυχοκοινωνικής υποστήριξης, ενημέρωσης και συμβουλευτικής καθοδήγησης με σκοπό την ψυχική ενδυνάμωση των μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων/κηδεμόνων, σε ατομικό ή ομαδικό επίπεδο, και την απόκτηση δεξιοτήτων για πιο αποτελεσματική διαχείριση των κρίσιμων και απρόβλεπτων καταστάσεων και την διαφύλαξη της δημόσιας υγείας και την προστασία της σχολικής κοινότητας και της κοινωνίας.

Γ. τον σχεδιασμό και υλοποίησης προγραμμάτων πρόληψης και προαγωγής της σωματικής, ψυχοσυναισθηματικής υγείας και προστασίας των μαθητών σε συνεργασία με τους υπεύθυνους παιδαγωγικής καθοδήγησης και συμβουλευτικής υποστήριξης των σχολικών μονάδων και τους αρμόδιους φορείς. 


Η ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

     ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ Σας ενημερώνουμε ότι η νέα ιστοσελίδα του σχολείου μας είναι η παρακάτω:   https://11dimchan.blogspot.com/  ...