Δευτέρα 22 Φεβρουαρίου 2021

ΠΟΛΥΤΙΜΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΧΟΛΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΟ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ


 

ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΗΣ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ ΣΤΗΝ ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ
Εδώ και ένα χρόνο διανύουμε μια πρωτόγνωρη περίοδο κρίσης εξαιτίας της πανδημίας του
COVID-19, για την οποία κανένας μας δεν είχε προετοιμαστεί ψυχολογικά. Πρόκειται για μια
περίοδο παρατεταμένης ανησυχίας και άγχους για την υγεία τη δική μας καθώς και των
αγαπημένων μας ανθρώπων (κυρίως ηλικιωμένων και ατόμων με υποκείμενα νοσήματα). Τα
παιδιά επηρεάζονται εξίσου από την υγειονομική αυτή κρίση με το δικό τους τρόπο ανάλογα
με την ηλικία τους, καθώς επίσης και με τον τρόπο διαχείρισης της κρίσης από το οικείο
περιβάλλον τους. Παρακάτω παρουσιάζονται ορισμένες οδηγίες προς τους γονείς σχετικά με
τον τρόπο διαχείρισης της πανδημίας με σκοπό την ηπιότερη και πιο αποτελεσματική
προσαρμογή των παιδιών σε αυτή τη νέα συνθήκη.
1. Αρχικά, πολύ σημαντικό τόσο για τους γονείς, όσο και για τα παιδιά είναι η
περιορισμένη έκθεση σε πληροφορίες από τα μέσα ενημέρωσης (π.χ. τηλεόραση)
σχετικά με τον κορωνοϊό. Οι γονείς μπορούν να επιλέγουν τις πηγές από όπου θα
ενημερώνονται κατά προτίμηση χωρίς να χρειάζεται να παρακολουθήσουν μπροστά
στα παιδιά (π.χ. στο διαδίκτυο).
2. Οι γονείς αναλαμβάνουν να εξηγήσουν ορισμένα πράγματα σε σχέση με την φύση του
κορωνοϊού, καθώς και τις επιπτώσεις που έχει η πανδημία στη ζωή και στην
καθημερινότητά τους. Μπορούν παράλληλα να δώσουν απλές εξηγήσεις σχετικά με
τα συμπτώματα που προκαλεί ο ιός στον οργανισμό μας. Σε αυτό το σημείο χρειάζεται
μεγάλη προσοχή, καθώς οι πληροφορίες που προσφέρονται από τους γονείς πρέπει
να είναι ανάλογες της ηλικίας των παιδιών καθώς και της επιθυμίας του παιδιού να
μάθει περισσότερα. Με άλλα λόγια, οι γονείς παρουσιάζουν τις πληροφορίες με απλό
και κατανοητό τρόπο, χωρίς δραματοποίηση των γεγονότων και παρέχοντας στο τέλος
μια αισιόδοξη διάσταση στα παιδιά («αυτό που συμβαίνει, δεν θα συμβαίνει για
πάντα»).
3. Η ενημέρωση των παιδιών από τους γονείς είναι προτιμότερο να γίνεται σε στιγμές
που οι γονείς χαρακτηρίζονται από μια πιο ψύχραιμη στάση απέναντι στην πανδημία,
χωρίς να καταφεύγουν σε λεπτομέρειες που ενδεχομένως να «τραυματίσουν» την
ευαίσθητη παιδική ψυχή.
4. Παράλληλα, η ενημέρωση θα πρέπει να παρέχεται ανάλογα και με την διάθεση του
παιδιού να μάθει περισσότερα (π.χ. αν κάνει ερωτήσεις), αποφεύγοντας
συναισθηματικά φορτισμένες λέξεις (π.χ. καταστροφικός ιός, δυστυχία, για πάντα
κ.α.).
5. Οι γονείς χρειάζεται να βεβαιωθούν ότι τα παιδιά κατανοούν και τηρούν τα μέτρα
προφύλαξης που απαιτούνται για την αποφυγή της διάδοσης της πανδημίας. Επίσης,
καλό θα ήταν να εξηγήσουν στα παιδιά ότι δεν φταίνε εκείνα για την μετάδοση του
κορωνοϊού και ότι τα μέτρα προφύλαξης είναι απαραίτητα για να μην αρρωστήσουν
πολλά άτομα και κυρίως τα άτομα που είναι μεγάλης ηλικίας ή έχουν προβλήματα
υγείας.
6. Πολύ σημαντικό είναι οι γονείς να δώσουν χρόνο στα παιδιά να επεξεργαστούν τις
πληροφορίες που παίρνουν σχετικά με την πανδημία και να τους εξηγούν ότι θα είναι
εκεί για εκείνα όταν θέλουν να το συζητήσουν.
7. Γενικά, οι γονείς χρειάζεται να βρίσκονται σε εγρήγορση, παρατηρώντας τη
συμπεριφορά και τη συναισθηματική κατάσταση των παιδιών τους, καθώς και
«σημάδια» που υποδηλώνουν ότι το παιδί παρουσιάζει άγχος εξαιτίας τη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

     ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ Σας ενημερώνουμε ότι η νέα ιστοσελίδα του σχολείου μας είναι η παρακάτω:   https://11dimchan.blogspot.com/  ...